Subject: Ed: EPLi päring: morfiin
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Keiu Põderson <[email-masked]>
Date: Mon, 12 Feb 2024 15:02:15 +0200

Saatja: Mari Muru <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 12. veebruar 2024 10:07
Teema: EPLi päring: morfiin

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Minuni on jõudnud arstide mure, et patsientidele ei ole võimalik kirjutada
enam morfiini. Eelkõige on mures need arstid, kes tegelevad kaugele
arenenud vähiga patsientidega, kel on tugevad valud.

Palun selgitage täpsemalt, miks ei saa arstid enam morfiini välja
kirjutada. Kas see ravim on Eestis keelatud, mis ajast? Miks?

Kui morfiini enam Eestis kasutada ei saa, siis mis on alternatiiv taoliste
patsientide kannatuste leevendamiseks?

Kas olen õigesti aru saanud, et WHO peab morfiini strateegiliseks
ravimiks, mille varud peab riik garanteerima? Kuidas suhestub selle
hinnanguga Eesti riik?

Parimaga

Mari Muru

Delfi/Eesti Päevalehe reporter

534 22 903

Delfi Meedia AS | Narva mnt 13, Tallinn 10151

Mob: +372 534 22 903 | E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <http://www.delfi.ee/> Delfi |  <http://epl.delfi.ee/> Eesti Päevaleht |
<http://epl.delfi.ee/lp/> LP |  <http://ekspress.delfi.ee/> Eesti Ekspress
|  <http://maaleht.delfi.ee/> Maaleht |  <http://maakodu.delfi.ee/>
Maakodu